A 4motion a Volkswagen gépkocsikban található összkerék-meghajtású rendszerek szabadalmaztatott elnevezése. 1998 óta használják. Azelőtt az összkerék-meghajtású változatokra0 „Syncro” megnevezéssel utaltak. A rendszer egyik fő előnye a megnövelt terepjellemzők durva terepen, laza vagy csúszós felületeken.
Így működik
A hosszirányú motorral felszerelt járművekben permanens 4motion található. Ebben nyomaték-érzékelő Torsen differenciálművet alkalmaznak. Ez a motor nyomatékát az útviszonyoknak megfelelően osztja el, a legtöbbet a jobb tapadással rendelkező tengelyre továbbítva.
Az igény szerin működő rendszerben elektronikus vezérlésű Haldex többlemezes tengelykapcsoló található. Normál körülmények esetén a teljes nyomaték az első tengelyre kerül. Ha az első kerekek csúszni kezdenek, a hátsó kerekek is csatlakoztatásra kerülnek, és rövid időszakokra a nyomaték akár 100%-a is azonnal ezekre továbbítható.
Az részleges 4WD kevésbé elterjedt. Ezt a vezető kapcsolja be, és biztosítja az első és a hátsó tengely közötti merev kapcsolatot. A rendszert kizárólag terepen való és csúszós útfelületen történő vezetésre tervezték.
4motion rendszerrel felszerelt Volkswagen modellek
Meghajtás típusa | Gépkocsik |
Permanens, Torsen differenciálművel | Passat B5; Phaeton 3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9. |
Részleges Haldex tengelykapcsolóval | Golf 1J1, 1K1, 1K5, 5K1; Bora 1J2, 1J6; Passat B6, B7; Tiguan 5N, AD1, BW2. |
Részleges 4WD | Amarok 2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B. |
Megjegyzés