![FWD: meghatározás, jellemzők és működési elv](https://cdn.club-magazin.autodoc.de/uploads/sites/19/2021/10/FWD.jpg)
Tartalomjegyzék
elrejtés
Az FWD az elsőkerék-meghajtás általános megnevezése. Ezt először 1928-ban, az Alvis roadsterre szerelték fel. Az 1960-as és 1970-es években terjedt el széles körben. Napjainkban a közepes és kisméretű autókban a legnépszerűbb.
Az FWD működése
Az FDW rendszerrel felszerelt gépkocsikban a hajtáslánc rendszer legfontosabb elemei a következők:
- Sebességváltó: tengelykapcsolón vagy hidraulikus nyomatékváltón keresztül kapcsolódik a motor lendkerekéhez. Ez továbbítja a nyomatékot a motortól a véghajtáshoz. Ez módosítja a sebességfokozatot, ami így a motor nyomatékának beállításában segít.
- Véghajtás (differenciálmű): megnöveli a sebességváltó kimeneti nyomatékát és és továbbítja a differenciálműhöz.
- Kerék-differenciálmű: a teljesítményt osztja el az első kerekek között. Gyakran elektronikusan reteszel, és a sebességváltó burkolatába beépíthető.
- Tengelyek: Továbbítják a nyomatékot a differenciálműből a kerekekre.
FWD típusok és jellemzők
A motor helye | FWD elrendezés | Előnyök | Hátrányok | Elsőkerék-meghajtással rendelkező gépkocsik |
Hosszirányú, a tengely előtt | A motor, a véghajtás és a sebességváltó egymáshoz mögött, sorban helyezkedik el |
|
|
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2. Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2; Renault 12, 18; Alfa Romeo Arna. |
Hosszirányú, a tengely mögött |
|
|
Citroën DS; Renault 4, 5; | |
Hosszirányú, a tengely felett | A motor a sebességváltó fölé vagy az oldalához van szerelve |
|
|
Toyota Tercel L10; Cadillac Eldorado; Saab 99; Oldsmobile Toronado. |
Keresztirányú, a tengely előtt | A motor, a véghajtás és a sebességváltó egymáshoz mögött, sorban helyezkedik el |
|
|
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5; Opel Astra J, K; Škoda Fabia 545. |
Keresztirányú, a tengely felett |
|
|
Peugeot 104, 204, 304, 205; Citroën Visa Super; Rover Mini. |
Megjegyzés