Az IWD (egyedi kerék meghajtás) elektromos gépkocsikba beépített egyedi összkerékhajtású rendszer. A rendszerben minden kereket saját elektromos motorja hajt. A technológia különféle útviszonyok esetén javítja az autó kezelhetőségét és stabilitását.
Működési elv
Minden jel Bluetooth-modulon keresztül kerül továbbításra egy mikrovezérlőhöz. A vezérlő ennek megfelelően 4 DC (egyenáramú) állandó mágneses motort aktivál. Mindegyik legfeljebb 1200 ford/perc fordulatszámmal is foroghat, és meghajthatja azt a kereket, amelyre felszerelték. A teljesítményt minden egyes keréknek egy speciális hajtáskör állítja be.
Az IWD külön léptetőmotort alkalmaz a kormányvezérléshez. Ez közvetlenül az egyéni mikrovezérlőjén keresztül fogadja a jeleket.
Az IWD rendszerrel felszerelt autók előnyei és hátrányai
Előnyök | Hátrányok |
Ha az egyik kerékagymotor meghibásodik, a többi továbbra is működik. Teljes teljesítményük elegendő ahhoz, hogy az autó eljusson a legközelebbi szervizbe. | Az akkumulátorok verziótól függően 80–160 kilométerenként rendszeres feltöltést igényelnek. |
A kerékagymotorok könnyen cserélhetők. | Hosszú akkumulátortöltési idő. |
Alacsony tömeg, mivel nincsenek nehéz tengelyek. | Magas ár. |
Megjegyzés