HiVec H-matic váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

HiVec H-matic váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

A HiVec H-matic egy manuális vezérlőfunkcióval rendelkező adaptív sebességváltó, amelyet számos Hyundai modellbe építenek be. Alapja egy hidraulikus nyomatékváltóval és 4, 5 vagy 6 sebességgel rendelkező klasszikus automata sebességváltó. Az adaptív funkció a sebességváltási művelet lehető legnagyobb mértékű testreszabását teszi lehetővé, ami javítja a gépkocsi dinamikáját, gyors sebességváltást biztosít, növeli az autózás biztonságát és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Működési elv

A manuális üzemmódba történő váltáshoz egy különleges nyílásba – ennek jelölése „Sport üzemmód” lehet – kell behelyezni a sebességválasztót. Nyomja a választót a „+” állásba a felfelé váltáshoz és „-” állásba a lefelé váltáshoz. Ha röviden és kétszer „-” állásba nyomjuk a választót, ez lehetővé teszi, hogy a vezető egy sebességfokozatot átugorjon. A manuális vezérlés sportosabbá teszi az autót, bizonyos manőverek során jobb kezelhetőséget és dinamikát biztosít, valamint csúszós utakon javítja a teljesítményét.

Sebességváltó kódSebességfokozatok számaMaximális nyomaték, NmMaximális motorkapacitás, lMeghajtás típusaGyártás kezdeteAz ilyen típusú sebességváltóval felszerelt autómodellek
A4CF242002,0FWD2005Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB
A5HF154003,8FWD, AWD2005Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ
A5SR255505,0RWD, AWD2007Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM
A6LF163003,0FWD2009Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM

A HiVec H-matic sebességváltók jellemző hibái

HibákSebességváltók
A sebességváltó nagyon érzékeny a folyadékban található szennyeződésekre. A szeleptest csatornái gyorsan eltömődnek, ami a sebességváltóban hibás működést okoz.A4CF1; A5SR2
A hidraulikus nyomatékváltó súrlódó lemezei az agresszív vezetés következtében elkopnak.A5SR2; A6LF1
A differenciálmű hornyai a kerék hosszan tartó kipörgése miatt lekophatnak.A6LF1
A műanyag teknő rövid élettartammal rendelkezik.A6LF1
A sebességérzékelő a sebességváltó gyakori túlmelegedés esetén kiég.A6LF1; A5HF1
A bolygókerekes hajtómű az agresszív vezetés eredményeként működésképtelenné válhat.A5HF1
A sebességváltó szivattyú tömítése szivárog.A4CF1