A 2-Tronic egy 5-sebességes automata sebességváltó, amelyet 2005 óta egyes Peugeot autókba építettek be. Manuális vezérlési üzemmóddal rendelkezik, és képes alkalmazkodni az egyéni vezetési stílushoz.
Működési elv
A 2-Tronic sebességváltó két, számítógéppel vezérelt elektromechanikus eszközzel felszerelt manuális sebességváltón alapul. Az egyik a sebességfokozat kiválasztásáért, a másik pedig a tengelykapcsoló bekapcsolásáért és kioldásáért felel. A manuális üzemmódba való váltáshoz a vezető az „M” állásba csúsztatja a sebességváltó kart, majd a felfelé vagy lefelé történő váltáshoz “+” vagy “-” állásba mozgatja. Ebben az üzemmódban a sebességváltó a kapcsológombok segítségével is vezérelhető.
Népszerű 2-Tronic sebességváltók
Sebességváltó kód | Gyártó | Maximális nyomaték, Nm | Maximális motorkapacitás, l | Meghajtás típusa | Gyártás kezdete | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
МC5 | Aisin | – | – | FWD | 2005 | Peugeot 107 |
MAP | PSA | 140 | 1,4 | FWD | 2006 | Peugeot 207; Peugeot 1007 |
A 2-Tronic sebességváltók jellemző hibái
Hibák | Sebességváltók |
A firmware hibák miatt a váltás során rángatások fordulhatnak elő. | MAP |
A tengelykapcsoló működtető rövid élettartammal rendelkezik. | MAP; C551/C552 |
A sebességváltó vezérlőegysége működésképtelenné válik. | MAP |
A tengelykapcsoló-alkatrészek gyorsan használhatatlanná válnak. | MAP; C551/C552 |
Megjegyzés