TiD és TTiD motorok: mit jelent és teljesítményének paraméterei

TiD és TTiD motorok: mit jelent és teljesítményének paraméterei

A TiD és TTiD motorok közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkező dízelmotorok. 1998 és 2012 között a Saab gépkocsikba szerelték be ezeket. A TiD rövidítés a Turbo Injected Diesel (turbóbefecskendező dízel) kifejezés rövidítése, amely jelzi, hogy a motor egyetlen turbófeltöltővel van felszerelve. A TTiD vagy Twin Turbo Injected Diesel azt jelenti, hogy a motor ikerturbóval van felszerelve. Az első TiD motor 1998-ban jelent meg és a Saab 9-3 modellbe építették be. A TTiD motorral felszerelt verziók 2007-ben jelentek meg a piacon. Szinte mindegyik ilyen motort a General Motors gyártotta. Voltak olyanok is, amelyeket más gyártókkal együtt fejlesztettek ki, például az Isuzu Motors vállalattal.

A TiD és TTiD motorok jellemzői

A TiD és TTiD motorok öntöttvas motorblokkal és alumíniumból készült hengerfejjel rendelkeznek. A legtöbbet Common Rail közvetlen befecskendezéssel szerelték fel. Ugyanakkor, vannak üzemanyag-vezeték nélküli változatok is, ahol a szivattyú által szállított üzemanyag közvetlenül az üzemanyag-befecskendezőkhöz kerül. A szelepvezérlő mechanizmusban általában szíjat alkalmaznak, a lánc kevésbé elterjedt.

Népszerű TiD és TTiD motorok

MegnevezésKódMotorkapacitás, lA hengerek száma és elrendezéseSzelepek számaMax. teljesítmény, LEMax. nyomaték, NmGyártás kezdeteAz ilyen típusú motorral felszerelt Saab modellek
TiDD223L (X22DTH)2,24, soros1611526019989-3;
TiDD308L3,0V62417035020019-5;
TiDZ19DTH1,94, soros1615032020049-3;
TTiDZ19DTR1,94, soros1618040020079-3; 9-5;
TiDZ19DT1,94, soros812028019989-3; 9-5;
TiDA20DTH2,04, soros1617035020109-5

A TiD, TTiD motorok jellemző hibái

Hibák  Motorok
Az üzemanyagrendszer elemeiben gyakran alakulhatnak ki légzárak. X22DTH (D223L).
A dízel részecskeszűrő és az EGR szelep meglehetősen gyorsan eltömődik. X22DTH (D223L); Z19DTH.
A főtengely-tárcsa korán meghibásodik. X22DTH (D223L).
A motorolaj bejuthat az üzemanyagba, amikor az üzemanyag-befecskendezők alatt találató alátétek kiszáradnak. X22DTH (D223L).
A magasnyomású üzemanyag-szivattyú elektromos alkatrészei gyakran válnak használhatatlanná. X22DTH (D223L).
A szívócső keverőlapátjai könnyen meghibásodnak. Z19DTH; A20DTH.
A kipufogócsonk magas hőmérsékleten a hőmérséklet okán deformálódik. Z19DTH.
A főtengely fő csapágyai az olajhiány miatt megsérülnek, ami a motor magas fordulatszámon történő elakadásához vezet. A20DTH.
A motor olajhűtőjének tömítései gyorsan szivárogni kezdenek. A20DTH.
Az instabil fordulatszámot a szennyezett üzemanyag-vezérlő szelep okozhatja, amelyet a szelep szennyeződése okoz. A20DTH.
A motorblokk érzékeny a túlmelegedésre. D308L.

Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése