G-Tronic váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

G-Tronic váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

A G-Tronic egy manuális üzemmóddal rendelkező automataváltó sorozat, amely Mercedes-Benz és SsangYong gépkocsikban található meg. Az első G-Tronic egy 1981-ben megjelent négysebességes automata sebességváltó volt. Napjainkban a gyártó 9-sebességes G-Tronic váltót gyárt. Az összes ilyen sebességváltó a Daimler AG saját fejlesztése. Ezek a váltók megbízhatók, nagy teljesítménnyel rendelkeznek és nagy forgatónyomaték továbbítására képesek.

 A G-Tronic működési elve 

A G-Tronic alapja egy hidraulikus nyomatékváltóval és elektronikus vezérléssel rendelkező klasszikus automata sebességváltó. A 90-es évektől kezdve nyomatékváltó áthidaló (blokkírozó) tengelykapcsolóval szerelik fel. Kezdetben ez lehetővé tette a vezető kiválassza a legfelső sebességfokozatot (egy vagy több magasabb sebességfokozat blokkolható).  Ez a későbbiekben segített egy teljesen manuális üzemmód bevezetésében, amely az automataváltó összes következő generációján benne volt.

Ezek az váltók rendszerint több automatikus üzemmóddal rendelkeznek, például a Sport, Comfort és Eco. A vezető a középső konzolon található gomb, speciális kapcsoló vagy választó segítségével választhatja ki a kívánt üzemmódot. A manuális üzemmódba való váltáshoz a sebességválasztót „D” állásba kell helyezni, majd a „–” jel felé kell tolni. Ez blokkolja a jelenleg bekapcsolt sebességfokozatot. Ezután a felfelé vagy lefelé váltás a kiválasztó „+”, illetve „–” állásba való eltolásával történik. A manuális sebességváltás a kapcsológombok segítségével is megtehető (ha vannak ilyenek az autóban).

Népszerű G-Tronic sebességváltók

Sebességváltó verzióSebességváltó indexSebességfokozatok számaMaximális motorkapacitás, lMaximális motornyomaték, NmGyártás kezdeteAutó elrendezéseMercedes-Benz modellekSsangYong modellek
4G-Tronic722.3 (W4A040)46,05701981RWDS-osztály W126; E-osztály W123; S-osztály  W140; SL R107; E-osztály W124; SL R129
4G-Tronic722.4 (W4A020)43,02501981RWDS-osztály W126; E-osztály W123; C-osztály W202; E-osztály W124
5G-Tronic722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)53,5; 4,3; 6350; 420; 5801996RWD, AWDC-osztály W202; S-osztály W221; C-osztály W204; E-osztály W211; C-osztály W203; E-osztály W212; M-osztály W163; S-osztály W140; S-osztály W220Rodius AJ; Rexton Y200
5G-Tronic722.7 (W5A180)51,92051998FWDVaneo W414; A-osztály W168
7G-Tronic722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, )73,5; 5,5; 6,3550; 700; 8502003RWD, AWDC-osztály W204; S-osztály W221; E-osztály W211; S-osztály W220; M-osztály W164; C-osztály W205; E-osztály W212; M-osztály W166Chairman W
9G-Tronic725.0 (NAG3)96,710002013RWD, AWDC-osztály W205; GLE W166; S-osztály W222; E-osztály W213; GLS X166; CLS W218

A G-Tronic sebességváltók jellemző hibái

HibákSebességváltók
Az eltömődött sebességváltó olajhűtő a sebességváltó túlmelegedését okozza.722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040)
A hátrameneti tengelykapcsoló-csomag rugója meghibásodik.722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020)
A vákuum modulátor szelepe gyakran meghibásodik.722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040)
A sebességváltó tengelyek közötti persely nem elég erős, és gyakran meghibásodik.722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
A tengelykapcsoló-csomagok kopásából származó anyagok miatt a szeleptörzs mágnesszelepei eltömődnek.722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
A nyomatékváltó blokkírozó mágnesszelep működése idő előtt leáll.722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
A szeleptörzs áramköri lapja gyakran meghibásodik.722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700)
Az egyik tengelykapcsoló-dob megrongálódik.722.7 (W5A180)
Az agresszív vezetés okozta rezgések a sebességváltó burkolatának súlyos károsodásához vezetnek.722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70)
A váltó a szennyeződés és a váltófolyadék nem megfelelő időben történő cseréje miatt meghibásodik.725.0 (NAG3)
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése