A Multimode manual transmission (MMT) egy automata sebességváltó, amelyet néhány Toyota modellben alkalmaznak. Ez mind automata, mind manuális módokban működik. 2006-ban mutatták be. Segít az üzemanyag-megtakarításban, javítja a jármű teljesítményét, és anélkül biztosít kényelmes vezetést, hogy állandóan sebességet kellene váltani.
Így működik
A Multimode manual transmission (MMT) egy manuális sebességváltóra épül. Egy tengelykapcsolóval rendelkezik, amelyet elektromos motor kapcsol be és ki. Ennek köszönhetően nem kell folyamatosan újra és újra lenyomni a kuplungpedált. További két elektromos motor felelős a sebességváltási mechanizmus működtetéséért.
A sebességváltó három üzemmódban működik: automata (E), sport (E) és manuális (M). Az első a nyugodt és kényelmes vezetésre szolgál. A második gyorsabb váltást és így jobb dinamikát biztosít. A harmadik üzemmód azt teszi lehetővé, hogy a vezető döntse el, melyik sebességfokozatot kapcsolja be és mikor.
Manuális üzemmódban a sebességváltás a sebességváltó karral történik. A vezető a kar „M+” vagy „M-” állásba történő lenyomásával kapcsol felfelé vagy lefelé. Egyes verziókban a gyorsabb sebességváltás érdekében kapcsológombok is rendelkezésre állnak.
Népszerű MMT sebességváltók
Sebességváltó kód | Gyártó | Sebességfokozatok száma | Maximális motorkapacitás, l | Max. nyomaték, Nm | Autó elrendezése | Gyártás kezdete | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
C53A | Toyota | 5 | 1,4 | 200 | FWD | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1,6 | 160 | FWD | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Az MMT sebességváltók jellemző hibái
Hibák | Sebességváltók |
Firmware hibák által okozott meghibásodások. | C53A |
A tengelykapcsoló-szerelvény rövid élettartammal rendelkezik. | С50А; C53A |
A sebességváltó elektromechanikus működtetői korán meghibásodnak. | C53A; С50А |
Megjegyzés