A betétek folyamatos érintkezése miatt a tárcsa idővel elvékonyodik
2.
Az elfogadható kopási határ 2-4 mm
3.
Az elhasználódott tárcsák túlmelegedés miatt megrepedhetnek
4.
Az egyenetlen kopást a rossz minőségű fékbetétek vagy a fékbetétek és a tárcsa közé kerülő szennyeződés okozza
5.
A tárcsák belülről is károsodhatnak a korrózió miatt
6.
A túlmelegedés a tárcsa elvetemedését okozhatja
7.
A korrodált kerékagy megakadályozza, hogy a tárcsa egyenletesen érintkezzen a kerékagy felületével
8.
Ez okozza a remegést
Fontos!
A féktárcsákat tengelyenként csak párban szabad cserélni
9.
Emelje fel a gépkocsit
Figyelem!
Emelő használata esetén emelőállványt is kell használni
10.
Emelje fel a gépkocsi teljes tengelyét
11.
vagy a javítási munkát először a tengely egyik, majd a másik oldalán végzze el
12.
Mindenképpen használjon kerékkitámasztó éket
Figyelem!
A féktárcsák cseréjének menete a legtöbb jármű esetében megegyezik
13.
Ellenőrizze a fékfolyadék szintjét és állapotát a tartályban
14.
Hagyja nyitva a tartályt, és győződjön meg róla, hogy ne kerüljön bele szennyeződés
Vigyázat!
A féknyereg dugattyúinak visszanyomásakor a fékfolyadék kifolyhat
15.
A csere megkezdése előtt nézze meg a féknyereg kialakítását és rögzítési módját
Az AUTODOC javasolja:
Felhívjuk figyelmét, hogy a különböző gyártóktól származó termékek eltérő kialakításúak lehetnek
16.
Távolítsa el a féknyerget, hogy hozzáférjen a féktárcsához
17.
Ehhez el kell távolítania a rögzítő rugót, a vezetőcsapok sapkáját, magukat a vezetőcsapokat, valamint a féknyereg tartójának rögzítőelemeit
18.
Ha a féknyerget nehéz eltávolítani, egy megfelelő szerszámmal feszítse le vagy pattintsa le
19.
Akassza le a féknyerget a felfüggesztésről vagy a karosszériáról
Fontos!
Ne akassza a féknyerget a féktömlőre, mert megsérülhet a tömlő
20.
Távolítsa el a fékbetéteket
21.
Ha a féknyeregnek van konzolja, távolítsa el azt
22.
Tisztítsa meg és csavarja ki a konzol rögzítőelemeit
23.
Tisztítsa meg és távolítsa el rögzítőelemeket, amelyek a féktárcsát a kerékagyhoz kötik
Figyelem!
Egyes gépkocsiknál a féktárcsáknak nincsenek rögzítő elemei, henem a felnik tartják a kerékagyhoz nyomva azokat
24.
Ebben az esetben a konzol eltávolítása előtt csavarjon be legalább egy kerékrögzítőt, hogy megakadályozza a féktárcsa kiesését
25.
Távolítsa el a féktárcsát
26.
Sok gépkocsinál a féktárcsák integrált kerékcsapágyazással rendelkeznek
27.
Ez azt jelenti, hogy a tárcsa eltávolításához többek között ki kell csavarni a csapágy rögzítőelemét
28.
Vásárolhat már integrált csapágyazású féktárcsákat is, és beszerelheti egyszerűen azokat
29.
Ellenkező esetben egy további munkalépést kell elvégeznie: új csapágyakat kell préselnie az új féktárcsákba
30.
Ha a féktárcsa rögzítőelemeit nehéz eltávolítani, használjon ütvecsavarhúzót
Figyelem!
A féktárcsa a féktárcsához tapadhat, ami megnehezíti az eltávolítását
31.
Ha szükséges, egy gumikalapáccsal enyhén ütögesse meg a tárcsa hátulját
Vigyázat!
Tartsa erősen a féktárcsát
32.
Néhány kalapáccsal történő ütés után fordítsa el a féktárcsát az aggyal együtt, és ismételje meg a lépéseket
33.
Kalapáccsal ütögesse meg azt a területet, ahol a féktárcsa a kerékaggyal érintkezik
34.
Finoman ütögesse meg, és ügyeljen arra, hogy keletkező rezgés következtében a csapágy ne sérüljön
35.
Tisztítsa meg a kerékagy felületét
36.
Kezelje a felületet korróziógátló szerrel
37.
Olvassa el a féktárcsa gyártójának utasításait
Figyelem!
Előfordulhat, hogy először le kell tisztítania a tárcsákról a gyárilag felhordott védőzsírtA beépítésre kész féktárcsák általában a "Használatra kész" felirattal vannak ellátva
38.
Új féktárcsa beszerelése
39.
Helyezze be és húzza meg a rögzítőelemeket nyomatékkulccsal a gyártó által ajánlott nyomatéknak megfelelően
40.
Tisztítsa meg a féknyereg tartókonzolját
Fontos!
A fékbetétek által mozgatott felületeknek simának és hibátlannak kell lenniük
41.
Szerelje fel a féknyereg tartó konzolt
42.
Húzza meg a kötőelemeket nyomatékkulccsal a gyártó által ajánlott nyomatéknak megfelelően
43.
Ellenőrizze a féktömlőnek, a féknyereg vezetőcsapjainak és a dugattyú gumiharangjának az állapotát
44.
A vezetőcsapoknak szabadon kell mozogniuk a helyükön
45.
A féknyereg dugattyújának gumiharangja nem sérülhet meg
46.
Ha bármilyen hibát talál, használjon féknyereg-javító készletet vagy cserélje ki az egész féknyerget
47.
Használjon nejlonkefét a gumielemek tisztításához
48.
Nyomja vissza a féknyereg dugattyúit. Használjon egy speciális féknyereg dugattyú visszanyomó szerszámot
Fontos!
Ha a hátsó féknyergek beépített rögzítőfékkel vannak felszerelve, előfordulhat, hogy a dugattyúkat visszanyomás közben el kell fordítani
49.
Kezelje a fékbetétek féknyereggel és konzollal érintkező felületeit nyikorgásgátló pasztával
Az AUTODOC javasolja:
Ne alkalmazzon túl sok nyikorgásgátló pasztát, hogy az ne kerüljön a súrlódó felületre
50.
Szerelje fel a fékbetéteket
51.
Szerelje be a féknyerget
52.
Győződjön meg róla, hogy minden alkatrész a megfelelő helyzetben van
53.
Húzza meg a rögzítőelemeket a gyártó által ajánlott nyomatékkal
54.
Telepítse az összes további rögzítőelemet
55.
Az új féktárcsa felületét, ahol a felnivel érintkezik, kezelje korróziógátlóval
56.
Tisztítsa meg a felninek és a féktárcsa munkafelületének illeszkedő felületét
57.
Csavarja be és húzza meg a kerékrögzítőket keresztirányban halalva. Ez biztosítja a kerék egyenletes illeszkedését a kerékagyhoz
58.
Nyomja le a fékpedált többször teljesen, amíg ellenállást nem érez
59.
Ellenőrizze a fékfolyadékszintet a tágulási tartályban és töltse fel ha szükséges
Hasznos volt ez az útmutató?
Kérjük, 1-5-ig tartó skálán értékelje ezt az útmutatót. Ha kérdése van, tegye fel nekünk.
Felhasználók szavazata – 2
Az autókarbantartó asszisztense rendelkezésre áll!
Kövesse nyomon a kiadásokat, vezessen naplót, ütemezze a cseréket, és még sok minden mást.