Okok a gyújtásrendszer ellenőrzésére — Hogyan ellenőrizzük a gyújtásrendszert

Okok a gyújtásrendszer ellenőrzésére — Hogyan ellenőrizzük a gyújtásrendszert

 A hibás gyújtásrendszer 7 jele: 
  1. A motor nem indul.
    A lemerült akkumulátorral rendelkező autó elindítására tett számos sikertelen kísérlet után a gyújtógyertyákat elárasztja a benzin. Ha ez történik, ezek cseréjére van szükség.
  2. Nem stabil alapjárat.
    Ezt a mechanikus sérülést szenvedett gyújtókábelek és a tekercs vezetékeiben lévő rövidzárlata okozhatja.
  3. A motor gyorsításkor egyenetlenül jár.
    A hibát a tekercsekbe, gyújtógyertyákba vagy gyújtókábelekbe került víz okozhatja.
  4. A motor túlmelegedése.
    Ezt az elhasználódott gyújtógyertyák okozhatják. Az autógyártó által ajánlott karbantartási ütemezés szerint cserélje ezeket.
  5. Pattogó hangok a kipufogóleömlőben vagy a kipufogódobban.
    Ez akkor fordul elő, amikor a gyújtás időzítésének beállítása nem megfelelő, vagy nem mefelelő hőértékű gyújtógyertyát használ.
  6. Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás.
    A lehetséges ok a sérült vagy laza gyújtókábel.
  7. Az elektromos eszközök nem működnek megfelelően.
    Ez a gyújtáskapcsoló hibás működése esetén fordulhat elő, ami a csatlakozó kiégésének, a nem megfelelő használatnak, vagy annak eredménye lehet, hogy valaki el próbálta lopni a gépkocsit.
 Ellenőrzés 5 lépésben 
  1. Vegye ki és vizsgálja meg a gyújtógyertyákat és a gyújtótekercseket.
    Nem lehet rajtuk repedés vagy szénlerakódás nyoma. A gyújtógyertyák oldalsó és középső elektródák közötti hézagnak a határértékeken belül kell lennie.
  2. Mérje meg a gyújtógyertyák ellenállását multiméterrel.
    Csatlakoztassa az eszköz egyik szondáját a menethez, a másikat pedig a középső elektródához. Ha az ellenállás 6 kOhm felett van, ki kell cserélni az alkatrészeket.
  3. Távolítsa el és vizsgálja meg az gyújtáselosztó fedelet.
    Győződjön meg arról, hogy a szénkefe szorosan illeszkedik a forgórész felületéhez, és nincsenek-e repedések vagy hő okozta károsodás.
  4. Ellenőrizze a teljesen feltöltött akkumulátor feszültségét.
    Ha ez 9,5 V alatt van, ki kell cserélni az akkumulátort.
  5. Indítsa el sötétben a motort, és nézzen be a motorháztető alá.
    Ha a gyújtókábelekből távozó szikrákat lát, azt jelenti, hogy megsérült a szigetelés.