A motortérből hallatszó olyan zajok, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni

A motortérből hallatszó olyan zajok, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni
  1. FÜTYÜLŐ, ZÜMMÖGŐ ZAJ

A kiegészítő egységek meghajtásban és a vezérműben fellépő meghibásodást jelzik. A fütyülő hang általában egy túlfeszített szíj vagy egy törtött feszítő elem következtében jön létre. A zümmögő hang egy törött csapágyat jelez. Rendkívül veszélyes, ha ezeket a meghibásodásokat figyelmen kívül hagyják.

Ugyanis például vízhűtő szivattyú csapágyának beragadása vagy a generátor csapágyának beragadása szíjszakadást eredményezhet, ami a kiegészítő berendezések teljes működésképtelenségét okozhatja.

Az említetteknél is komolyabb a probléma, ha a vezérműszíj felől lehet hallani szokatlan zajokat: a vezérműszíj szakadás a szelepek eldeformálódását okozza, aminek eredményeként a motorgenerálozás válik szükségessé.

  1. RECSEGŐ ZAJ

Ez a hang általában olyankor jelentkezik, ha a változó szelepvezérlés mechanizmusa meghibásodik. Időnként olyankor is hallható, ha tönkremegy a vezérműtengely-helyzetérzékelő. Ezeknek az elemeknek a meghibásodása motor üzemzavart eredményez, aminek hatására csökken a motor teljesítménye.

Bizonyos esetekben a recsegést a megfeszült vezérműlánc okozza. A vezérműszíjhoz hasonlóan ezt a meghibásodást is azonnal ki kell javítani.

  1. ZAJOS VIBRÁCIÓ

A motortartó bakok elhasználódását vagy egy gyújtógyertya meghibásodását jelzi.

  1. KOPOGÓ HANG

A motor meghibásodásának egyik leginkább jellegzetes tünete. Számos különböző meghibásodást jelezhet: szelep sérülést, elkopott vezérműtengely csapágyakat, henger és dugattyú meghibásodást. A kopogó hang jellege segítséget nyújthat a hiba pontos meghatározásában.

  • A motor felmelegedését követően hallható tompa kattogás, amely a gázpedál benyomásakor fémessé válik. Ez a vezérműtengely és a hajtókar csapágyak kritikus mértékű kopását jelzi.
  • Hideg motor esetén az indítást követően azonnal hallható ketyegő hang. Ez a motor felmelegedését követően teljesen meg is szűnhet. Általában a szelepek meghibásodását jelzi.
  • Az olajteknő felől hallható váltakozó gyakoriságú, egyenetlen tompa kopogás, amit a motor fordulatszámának váltakozása kísére a forgattyús-tengely csapágyak tönkremenetelét jelzi.
  • A motor beindításakor azonnal, tisztán hallható kopogás, amely néhány másodperc múlva megszűnik, az elégtelen vagy túlzott mennyiségű motorolajra, illetve az olajszűrő eltömődésére utalhat.
  • Éles fémes hang, amely hirtelen jelentkezik viszonylag új motorok esetében, és a terhelés növelésekor intezívebbé válik, az alcsony oktánszámű benzin használatai miatti motor detonációt jelezheti.

Megjegyzések – 3

  • @Zsolto
    18.11.2023 19:24
    Tag

    Üdv.ford focus 1.6 tdci 2010.
    Hidegen semmi hang de ahogy kicsit melegszik nyekergő hang jön a vezérléstől.gázadáskor megszünik.csak üresben alapjáraton hallható ez a nyekergés.
    Kérlek segítsetek mi lehet az oka..köszi

    • @Valika Tóth
      09.01.2024 07:38
      Tag

      Тiszteletünk
      Köszönjük, hogy kapcsolatba léphet velünk
      Sok oka lehet és megfelelő diagnosztika nélkül nem tudunk tanácsot adni, kérjük, forduljon a szervizhez.
      Tisztelettel AUTODOC csapat.

  • @user_1062606
    07.02.2024 15:14
    Tag

    Üdvözletem egy ojan kerdèsem lenne hogy egy Renault Clio 2 1.2 1 éve volt teljes kuplung szett cserélve pár hete neki ált a kuplug zörörgni meg nèha be is rezonal a kuplung kar de valamikor égy ideig semi nem hallatszik utána el kezdi újból ere kèrnèk egy kis segítséget előre is köszönöm

Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése