-
1
10 ok arra, hogy miért nem jön ki a kulcs a gyújtáskapcsolóból
- 1.1 A kormánykerék zárolva van
- 1.2 A kulcs deformált
- 1.3 Az ajtózár befagyott
- 1.4 Az autó akkumulátora lemerült
- 1.5 A kulcs fogai kopottak
- 1.6 A kapcsolóhenger hibája
- 1.7 A kapcsolóhenger vagy a kulcs szennyezett
- 1.8 Hibásan kiválasztott sebességfokozat
- 1.9 A kulcs nem a megfelelő helyzetben van behelyezve
- 1.10 Az alkatrész hibás
Történhet olyan, hogy mielőtt elindulna, azt tapasztalja, hogy a kulcs nem fordul el a gyújtáskapcsolóban. Előfordul, hogy végül sikerül elfordítania, de az út után nem lehet eltávolítani a kapcsolóból. Ebben a cikkben az beragadás okait keressük, és megnézzük a probléma megoldásának legegyszerűbb módjait.
10 ok arra, hogy miért nem jön ki a kulcs a gyújtáskapcsolóból
A kormánykerék zárolva van
Szinte minden modern gépkocsi lopásgátló védelmi rendszerrel van felszerelve. Bizonyos esetekben ez lezárja a kormányt és a gyújtáskapcsolót, hogy megóvja az autót attól, hogy a behatolók ellopják. A zár akkor kapcsol be, amikor úgy forgatja el a kormányt, hogy nincs a kulcs a gyújtáskapcsolóban, vagy amikor rossz vagy súlyosan elkopott kulcs használatát kísérli meg. Előfordul, hogy a problémát az okozza, hogy a kulcsot úgy próbálja elfordítani, hogy nincs teljesen beillesztve a hengerbe. Emellett a védőrendszer akkor is bekapcsol, amikor az autó kerekei teljesen el vannak fordítva az egyik irányba, például, amikor meredek lejtőn parkol, vagy ha az első kerekek padkához vagy más akadályhoz nyomódnak. Általában, amikor a zároló funkció be van kapcsolva, jellegzetes kattanást hall, és egyáltalán nem tudja kivenni a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.
A kulcs deformált
Ha a zsebében vagy a tárcájában hordja, vagy más célra használja, elgörbülhet. Előfordul, hogy ennek következtében a kulcs nem fordul el, vagy nem lehet kivenni a gyújtáskapcsolóból, vagy be sem helyezhető a kapcsolóba.
Az ajtózár befagyott
Ez akkor történik, ha hideg van kint, és a víz összegyűlt a zárhengerben.
Az autó akkumulátora lemerült
Néhány autóban a kulcs zárolásra kerül a gyújtáskapcsolóban, ha lemerült az akkumulátor.
A kulcs fogai kopottak
A gyenge minőségű termékek nem tartós anyagból készülnek, és gyorsan elkopnak. A kulcs laza lesz a kapcsolóban, és nem tud megfelelően kapcsolódni a gyújtáskapcsoló hengerével.
A kapcsolóhenger hibája
Idővel ez is elkopik. Ez még gyorsabban történhet, mert sok autósnak az a szokása, hogy nehéz kulcstartót vagy más díszeket tesz a kulcsokra. Amikor az autó halad, nagy teher nehezedik a mechanizmus részeire.
A kapcsolóhenger vagy a kulcs szennyezett
A nem megfelelő zsír használata azt eredményezi, hogy szennyezettség gyűlik össze a mechanizmus belsejében, és idővel beragad. Általában a kulcs mélyedései szennyeződnek, ha más célra használják, például, csomagok kibontásánál a ragasztószalag kibontására.
Hibásan kiválasztott sebességfokozat
Az automata sebességváltóval működő gépkocsiknál, a kulcs addig marad beragadva a gyújtáskapcsolóba, amíg az előválasztót nem állítja „Park” állásba. A manuális sebességváltóval rendelkező jármű kapcsolójának kioldásához a sebességváltó-karnak üresben kell lennie.
A kulcs nem a megfelelő helyzetben van behelyezve
Előfordul, hogy a vezető elfelejti zárolt állásba fordítani a kulcsot.
Az alkatrész hibás
Ha túl sok erőt alkalmaz a kulcs gyújtáskapcsolóban való elforgatásakor, az a kulcs törését eredményezheti. A szerkezetben maradt kulcstöredéket nehéz eltávolítani.
Összefoglaló
Egyszerű kialakítása ellenére a gyújtáskulcs nagyon fontos elem, amely a vezető megfelelő figyelmét igényli. Az autó csak akkor indítható el, ha ez az elem megfelelően működik. Ha a kulcs beragad a gyújtáskapcsolóba, alkalmazza tippjeinket.
Megjegyzés