Mit tegyünk, ha a kulcs beragad a gyújtáskapcsolóba

Mit tegyünk, ha a kulcs beragad a gyújtáskapcsolóba

Történhet olyan, hogy mielőtt elindulna, azt tapasztalja, hogy a kulcs nem fordul el a gyújtáskapcsolóban. Előfordul, hogy végül sikerül elfordítania, de az út után nem lehet eltávolítani a kapcsolóból. Ebben a cikkben az beragadás okait keressük, és megnézzük a probléma megoldásának legegyszerűbb módjait.

10 ok arra, hogy miért nem jön ki a kulcs a gyújtáskapcsolóból

A kormánykerék zárolva van

Szinte minden modern gépkocsi lopásgátló védelmi rendszerrel van felszerelve. Bizonyos esetekben ez lezárja a kormányt és a gyújtáskapcsolót, hogy megóvja az autót attól, hogy a behatolók ellopják. A zár akkor kapcsol be, amikor úgy forgatja el a kormányt, hogy nincs a kulcs a gyújtáskapcsolóban, vagy amikor rossz vagy súlyosan elkopott kulcs használatát kísérli meg. Előfordul, hogy a problémát az okozza, hogy a kulcsot úgy próbálja elfordítani, hogy nincs teljesen beillesztve a hengerbe. Emellett a védőrendszer akkor is bekapcsol, amikor az autó kerekei teljesen el vannak fordítva az egyik irányba, például, amikor meredek lejtőn parkol, vagy ha az első kerekek padkához vagy más akadályhoz nyomódnak. Általában, amikor a zároló funkció be van kapcsolva, jellegzetes kattanást hall, és egyáltalán nem tudja kivenni a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.

Mit tegyünk: Finoman forgassa el a kormánykereket balról jobbra, amíg megpróbálja elforgatni a kulcsot a kapcsolóban. Ez segíteni fog kioldani a kormánykereket. Ne húzza túlságosan erősen a kulcsot, nehogy eltörje.

A kulcs deformált

Ha a zsebében vagy a tárcájában hordja, vagy más célra használja, elgörbülhet. Előfordul, hogy ennek következtében a kulcs nem fordul el, vagy nem lehet kivenni a gyújtáskapcsolóból, vagy be sem helyezhető a kapcsolóba.

Mit tegyünk: Azt vette észre, hogy a kulcs elhajlott? Ne kísérelje meg használni, nehogy megrongálja a kapcsoló hengerét. Az autó elindításához használja a pótkulcsot. Ha nincs pótkulcsa, lépjen kapcsolatba a szervizzel. A szakember gyorsan visszaállítja a régi kulcs formáját, vagy másolatot készít a kulcsról. Ha beillesztette az elhajlott kulcsot a gyújtáskapcsolóba és beragadt, keressen szakembert, aki segít eltávolítani.

Az ajtózár befagyott

Ez akkor történik, ha hideg van kint, és a víz összegyűlt a zárhengerben.

Mit tegyünk: Ha sokáig tárolta autóját kint vagy fűtetlen helyiségben fagyos időben, és azt gyanítja, hogy a zár befagyott, próbálja meg kiolvasztani. Ehhez egy öngyújtóval vagy gyertyával melegítse fel a kulcsot, majd illessze be a zárba. Ismételje meg több alkalommal ezt a lépést. Használhat különleges zárjégtelenítőt is. A további problémák elkerülése érdekében biztosítsa a szellőzőrendszer megfelelő működését. Az autó hosszú idejű tárolása előtt szellőztesse ki az utasteret, hogy csökkentse a hőmérsékletet, hogy megakadályozza a kondenzáció képződését.

Az autó akkumulátora lemerült

Néhány autóban a kulcs zárolásra kerül a gyújtáskapcsolóban, ha lemerült az akkumulátor.

Az autó akkumulátora lemerült
Mit tegyünk: Kapcsolja fel a fényszórókat. Ha a fényszórók nem gyulladnak fel, valószínű, hogy az akkumulátorral van probléma. Egy voltméter használatával, mérje meg a feszültséget az autó akkumulátorának termináljain. Ha ez 11,7 V alatt van, az akkumulátor teljesen lemerült. Valószínűleg ki kell cserélni, vagy fel kell tölteni. Ha nincs multimétere, próbálja meg bikakábellel elindítani az autót. Ha ez működik, a probléma az akkumulátorral van. Ha nem, más lehet a hiba.

A kulcs fogai kopottak

A gyenge minőségű termékek nem tartós anyagból készülnek, és gyorsan elkopnak. A kulcs laza lesz a kapcsolóban, és nem tud megfelelően kapcsolódni a gyújtáskapcsoló hengerével.

Mit tegyünk: Hasonlítsa a kulcsot a pótkulccsal. Ha kopás jelét látja, cserélje ki. Ha a régi kulcs beragad a gyújtáskapcsolóba, próbálja meg finoman balra-jobbra forgatni, és előre-hátra mozgatni. Valószínű, hogy megtalálja a mozdulatot, ami bekapcsolja a mechanizmust.

A kapcsolóhenger hibája

Idővel ez is elkopik. Ez még gyorsabban történhet, mert sok autósnak az a szokása, hogy nehéz kulcstartót vagy más díszeket tesz a kulcsokra. Amikor az autó halad, nagy teher nehezedik a mechanizmus részeire.

A kapcsolóhenger hibája
Mit tegyünk: Ha sikerül kivennie a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, használja a pótkulcsot. Ha a beragadás problémája továbbra is fennáll, a kapcsolóhenger kopott. A cseréhez vigye szervizbe a gépkocsit.

A kapcsolóhenger vagy a kulcs szennyezett

A nem megfelelő zsír használata azt eredményezi, hogy szennyezettség gyűlik össze a mechanizmus belsejében, és idővel beragad. Általában a kulcs mélyedései szennyeződnek, ha más célra használják, például, csomagok kibontásánál a ragasztószalag kibontására.

Mit tegyünk: A kapcsoló megtisztításához használjon WD-40 folyadékot vagy más beszivárgó olajat, úgy, hogy közvetlenül a bepermetezi a kulcslyukba. Fújja át sűrített levegővel a hengert, ha lehetséges. Miután átfújta és megtisztította a kapcsolót, kezelje kenőanyaggal. Törölje át a kulcsot WD-40-be, alkoholba vagy oldószerbe mártott szöszmentes ruhával.

Hibásan kiválasztott sebességfokozat

Az automata sebességváltóval működő gépkocsiknál, a kulcs addig marad beragadva a gyújtáskapcsolóba, amíg az előválasztót nem állítja „Park” állásba. A manuális sebességváltóval rendelkező jármű kapcsolójának kioldásához a sebességváltó-karnak üresben kell lennie.

Hibásan kiválasztott sebességfokozat
Mit tegyünk: Az út után győződjön meg arról, hogy az automata váltó előválasztója „Park” helyzetben áll. Ha nem ez az eset, de már megállt és leállította a motort, nyomja le a fékpedált és a helyezze az előválasztót „Park” helyzetbe. Próbálja meg óvatosan kihúzni a kulcsot. Ha ez nem lehetséges, ellenőrizze, hogy az előválasztó egyáltalán beállítható-e ebbe a helyzetbe. Ha ez azután is mozgatható miután leállította a motort, vigye szervizbe a gépkocsit, és ellenőriztesse a nyomatékátalakítót, az automata váltó kábelét és az előválasztót, valamint a fékpedál zárómechanizmusát.
Ha az autó manuális sebességváltóval rendelkezik, nyomja le a kuplungpedált, tegye üresbe a sebességváltó-kart, és vegye ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból miközben enyhén rázza azt.

A kulcs nem a megfelelő helyzetben van behelyezve

Előfordul, hogy a vezető elfelejti zárolt állásba fordítani a kulcsot.

A kulcs nem a megfelelő helyzetben van behelyezve
Mit tegyünk: Nézze meg a gyújtáskapcsolót. Ennek számos jelölése van, amely eltérő üzemmódoknak felel meg: „gyújtás bekapcsolva”, „motorindítás”, „zárolás” (vagy „parkolás”). Ügyeljen rá, hogy a kulcs „zárolt” vagy „0” állásban legyen. Cserélje ki az állást, ha szükséges.

Az alkatrész hibás

Ha túl sok erőt alkalmaz a kulcs gyújtáskapcsolóban való elforgatásakor, az a kulcs törését eredményezheti. A szerkezetben maradt kulcstöredéket nehéz eltávolítani.

Mit tegyünk: Próbálja meg egy speciális kihúzóval kivenni a kulcstöredéket. Ha nincs ilyen szerszáma, kérje szakember segítségét. Ne használjon improvizált eszközöket a letört darab kiszedésére, mert megrongálhatja a hengert.

Összefoglaló

Egyszerű kialakítása ellenére a gyújtáskulcs nagyon fontos elem, amely a vezető megfelelő figyelmét igényli. Az autó csak akkor indítható el, ha ez az elem megfelelően működik. Ha a kulcs beragad a gyújtáskapcsolóba, alkalmazza tippjeinket.

Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése