A motor gyújtáskimaradás egy hiba, melynek oka, hogy az egyik vagy több henger nem működik. Ez a motor szélsőséges kopását és túlmelegedését okozza, valamint a dugattyúk és a hengerek felületének berágódását eredményezi. A továbbiakban elmondjuk, hogyan ismerheti fel és javíthatja meg ezt a problémát.
A hiba öt jele
A motor gyújtáskimaradásának három oka
- Problémák a gyújtásrendszerben: Hibás gyújtógyertyák, megszakadt tekercsek és magasfeszültségű vezetékek vagy a nem megfelelő beállítás okozhatja, hogy a gyújtás túl korán vagy túl későn gyújt, ami ennek megfelelően megszakítja az üzemanyag-levegő keverék gyújtási folyamatát, és a motor hibás működéséhez vezet.
- A üzemanyagellátás és a keverési folyamat megszakadása: Az üzemanyag-befecskendezők szennyezettsége és a mágnesszelepek hibás működése, a levegőszűrő eltömődése, a szívórendszer vagy az üzemanyagellátó-rendszerek vagy a vákuumos fékrásegítő szivárgása okozhat túlságosan híg vagy dús levegő-üzemanyag keveréket, ami befolyásolja az égés hatékonyságát. A légáramlás-érzékelő, a fojtószelephelyzet-érzékelő, vagy az alapjárati levegőszabályozó szelep meghibásodása is hasonló következményekkel jár.
- Az égéstér szivárgása: Ezt általában a szelepek, dugattyúk, hengerfej tömítés és a henger felszínének berágódása okozza. Emellett ennek oka lehet a szelep nem megfelelő beállítása, a szelepemelők vagy hidraulikus szelepemelők hibája, vagy a szelepek nem megfelelő időzítése is.
6 tipp az AUTODOC-tól
- Cserélje időben a kopó alkatrészeket. Például a levegőszűrőket 10-15000 kilométerenként cserélni kell. A gyújtógyertyák típusától függően élettartamuk 30-100.000 kilométer, az üzemanyagfúvókáké 100-200.000 kilométer.
- Rendszeresen tisztítsa meg az üzemanyag-befecskendezőket, körülbelül évente egyszer. Ehhez adjon az üzemanyaghoz speciális adalékanyagot. Jelentős szennyeződés esetén vigye szervizbe a gépkocsit.
- Csak kiváló minőségű motorolajat használjon. A motor kopásából származó maradványok a motor túlmelegedését, a dugattyúgyűrű elakadását, és az elemek megrongálódását okozhatják. A kenőanyag és az olajszűrő cseréje 10-15.000 kilométerenként javasolt.
- Használjon kiváló minőségű üzemanyagot. Ez meggátolja, hogy a szén összegyűljön a motor alkatrészeinek felszínén.
- Időnként járassa a legmagasabb fordulatszámon a motort. Ez rövid időre 500 °С-ra megemeli az égéstér hőmérsékletét, és megtisztítja a gyújtógyertyák hegyét a lerakódásoktól.
- A motor szervizelése során húzza meg az összes menetes csatlakozást az autó műszaki dokumentációjában megadott nyomatékkal. Ez biztosítja a csatlakozások szivárgásmentességét és a szigetelőelemek zártságát.
Összefoglaló
A motor gyújtáskimaradása nem csupán a teljesítményt befolyásolja, hanem súlyos hibák jele is. Ezért fontos, hogy a probléma első jelére alapos ellenőrzést végezzen, és haladéktalanul kijavítsa a hibát. A motor rendszeres szervizelése hibamentes működést eredményez.
Megjegyzés