Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése
Milyen gépjármű-folyadékok esetében szükséges a csere elvégzése?
Az autó összes műszaki folyadékát, olaját adott időközönként ki kell cserélni. Ezek közé tartozik a motorolaj, a sebességváltó folyadék, a fagyálló (hűtőfolyadék), a fékfolyadék, és a szervókormány folyadék. Emellett szükség esetén a szélvédőmosó folyadékot is fel kell tölteni.
Milyen gyakran kell kicserélnem az olajakat és a folyadékokat az autómban?
Az olajok és a folyadékokat az adott jármű gyártója által meghatározott időközönként a szükséges kicserélni. A motorolajat átlagosan 10000-15000 kilométerenként, de évente legalább egy alkalommal kell kicserélni. A manuális sebességváltó esetében 80000 kilométerenként szükséges az olajcsere, az automata sebességváltó esetében minden megtett 60000 km-t követően, amennyiben ez az adott jármű használati útmutatójában másként nincs megadva. A fagyálló 40000-50000 km-ig őrzi meg az eredeti tulajdonságait; vagy adott autó 4 éven át tartó használatáig. A szervókormány olaj és a fékfolyadékok esetében körülbelül minden megtett 60000 km-t követően van szükség a csere elvégzésére. Komponensek és szerelvények meghibásodása esetében a fenti intervallumok csökkenhetnek.
Mi vezethet a gépjármű olajok és folyadékok esetében a megnövekedett felhasználáshoz?
A megnövekedett motorolaj fogyasztást a motor kopása, vagy a tömítéseinek elhasználódása okozhatja. A jelentős mértékű sebességváltó folyadék felhasználás hátterében a leeresztő dugó vagy a nívópálca kilazulása, illetve a tömítések és szigetelések megvetemedése állhat. Amennyiben a radiátor csövek megsérültek a fagyálló szivároghat. Ha gyakran után kell töltenie a fékfolyadékot, akkor ez arra utal, hogy a elkoptak a fékbetétek, és a féknyereg tömítések. A szivárgó szervókormány folyadék a kormánymű fogasléc tömítettségének elvesztésére utal.