Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése
Miből tudom megállapítani a kerékagy meghibásodását?
A cserélhető csapággyal rendelkező kerékagy meghibásodását vizuális ellenőrzés révén is meg lehet állapítani. A korróziós foltok, és a repedések szabad szemmel is jól láthatók. A csapágy cseréjekor azt is észreveheti, hogy a csapágy ülés tönkre van menve. Ha a tengelyszorító anya újrafelhasznált, vagy a karima el van deformálódva, a kerékagy lötyögést vagy pedál vibrációt lehet észlelni. Viszont ennek a hibajelenségnek a tényleges okát csak szervizben speciális felszerelés révén lehet kideríteni. Az egyrészes kerékagy szerelvényeknél általában maga a csapágy szokott meghibásodni. Ennek olyan jellegzetes közvetett jelei vannak, mint a vezetés közben hallható zúgó és zümmögő hangok, a nehéz kezelhetősége, illetve a kormánykeréken érezhető vibráció. A részletes diagnózis felállítása szakemberek révén történik.
Mitől sérülhet meg a kerékagy?
A kerékagy szerelvény élettartama a jármű használati körülményeitől függ. A rossz minőségű utakon való vezetés, az agresszív vezetési stílus, a csomagtér rendszeres túlterhelése, a kátyúkon való áthaladás vagy a járdaszegélynek való ütközés nagy sebességgel, a nedvességnek és a jégolvasztó sóknak való kitettség is a kerékagy idő előtti kopását okozza. Emellett a tönkremenetelét beszerelési hibák, valamint a túlhúzott, vagy nem elég erősen meghúzott anyák is okozhatják.
A kerékagyat a csapággyal együtt kell kicserélni?
Igen, ezek az alkatrészek együtt cserélendők ki. A régi csapágy a kinyomása során mindenféleképpen károsodik, ezért ezt a komponenst már nem lehet újra felhasználni.