Elülső toronycsapágy-csere Fiat Bravo 2 gépkocsin – Útmutató
letöltés:
7
Megtekintések:
112
0
Felhasználók szavazata – 0
Fontos!
Az a csere útmutató a következő gépkocsikhoz használható:
FIAT BRAVO II (198) 1.4 16V (198AXS1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXM1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXD1A),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 LPG (198AXA1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198257),
FIAT BRAVO II (198) 2.0 D Multijet (198AXPIB),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXB1A),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXC1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 (198AXA1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198AXG1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198AXF1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXL1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXE1A),
FIAT BRAVO II (198) 2.0 D Multijet (198AXN1B)
…
Továbbiak megtekintése
A lépések az autó kialakításának függvényében kismértékben eltérhetnek.
FIAT BRAVO 2 (198) első toronycsapágy csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
Az összes kívánt alkatrész cseréje – Toronycsapágy BRAVO II (198)-hez és más FIAT modellekhez
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Az AUTODOC ajánlja:
Az első lengéscsillapító rugóstag összes támaszát egyidőben kell kicserélni.
A csere folyamata az első felfüggesztés bal- és jobboldali lengéscsillapító rugóstag támasz esetében megegyezik.
Győződjön meg róla, hogy minden önzáró anyát és csavart kicserél a szerelés során.
Minden munkát leállított motor mellett kell végezni.
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. A lépések ajánlott sorrendje:
lépés 1
Nyissa fel a motorháztetőt.
lépés 2
Használjon sárvédő takarót, hogy megakadályozza a festék és a műanyag részek sérülését.
lépés 3
Tisztítsa meg a lengéscsillapító rugóstag felső támasz rögzítőit. Használjon drótkefét. Használjon WD-40 spray-t.
lépés 4
Távolítsa el a gumiszalagot.
lépés 5
Lazítsa meg a lengéscsillapító rugóstag felső támasz rögzítőjét. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 19.
lépés 6
Rögzítse kerék ékekkel a kerekeket.
lépés 7
Lazítsa meg a kerékrögzítő csavarokat. Használja a következő kerék dugókulcsot: 17.
lépés 8
Emelje el az autó elejét, és rögzítse alátámasztással.
lépés 9
Csavarja ki a kerékcsavarokat.
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Tipp:
A sérülések elkerülése érdekében a csavarok kicsavarásánál támassza ki a kereket.
lépés 10
Vegye le a kereket.
lépés 11
Húzza ki a vezetékeket és a féktömlőt a lengéscsillapító konzolból. Használjon feszítővasat.
lépés 12.1
Tisztítsa meg a stabilizátor rudat a lengéscsillapító rugóstag csatlakoztató rögzítőket, illetve azokat, melyek a lengéscsillapító rudat a tengelycsonkhoz kapcsolják.
lépés 12.2
Használjon drótkefét. Használjon WD-40 spray-t.
lépés 13
Csavarja ki az anyát, és vegye ki a stabilizátor rudat a rugóstagból. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 17. Használjon racsnis kulcsot.
lépés 14
Támassza alá a kormánycsuklót. Használjon hidraulikus emelőt.
lépés 15
Csavarja ki a lengéscsillapító rugóstagot a tengelycsonkkal összekötő alsó rögzítőt. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 15. Használja a következő méretű csavarbehajtó fejet: 17. Használjon menetfúró hajtóvasat.
lépés 16
Távolítsa el a rögzítőcsavarokat.
lépés 17
Csatlakoztassa le a kormánycsuklót a lengéscsillapítóról.
lépés 18
Csavarozza ki a lengéscsillapító felső rögzítését. Használja a következő méretű csavarbehajtó fejet: 19. Használjon racsnis kulcsot.
Az AUTODOC javasolja:
Fontos! Tartsa a lengéscsillapító rugóstagot, amíg kicsavarja a rögzítőcsavarokat. Fiat Bravo 2
lépés 19
Távolítsa el a rugóstagot.
lépés 20
Helyezze a lengéscsillapítót a rugó összenyomó szerszámra.
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Az AUTODOC szakértői ajánlják:
Ügyeljen arra, hogy rugókompresszor használatakor a rugó tekercseket erősen kell tartani, és a rugót a szemközti oldalakról összenyomni.Biztosítsa rugó megfelelő helyzetét a rögzítésben.Győződjön meg róla, hogy a rugótekercs szorosan benne van a záróbilincsekben.
Távolítsa el a rugóstag dugattyúrúd anyát. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 19. Használjon H6-as imbuszkulcsot. Használjon racsnis kulcsot.
lépés 24
Távolítsa el a felső rugóstag konzolt.
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Tippek az AUTODOC-tól:
Vizsgálja meg a lengéscsillapító porvédő sapkát és az ütközőt. Cserélje ki ezeket, amennyiben szükséges.
lépés 25
Szerelje fel a felső lengéscsillapító rugóstag konzolt, és a lengéscsillapító támasztócsapágyat.
lépés 26
Húzza meg a lengéscsillapító dugattyúrúd anyát. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 19. Használjon H6-as imbuszkulcsot. Használjon nyomatékkulcsot. Húzza meg 60 Nm nyomatékkal.
Az AUTODOC javasolja:
Ellenőrizze, hogy a rugó megfelelően helyezkedik-e el. Kerülje a helytelen beállítást.
lépés 27
Engedje fel a rugót.
lépés 28
Távolítsa el az összeszerelt lengéscsillapító rugóstagot.
lépés 29
Szerelje be a lengéscsillapítót a kerékdobba.
lépés 30
Csavarozza be a lengéscsillapító felső rögzítését. Ne húzza meg.
Az AUTODOC javasolja:
Fiat Bravo 2 – A sérülések elkerülése érdekében a rögzítőcsavarok becsavarása során tartsa a lengéscsillapító rugóstagot.
lépés 31
Tegyen kenőanyagot a lengéscsillapító rugóstag tengelycsonkon lévő beszerelési helyét. Használjon drótkefét. Használjon WD-40 spray-t.
lépés 32
Rögzítse a lengéscsillapítót a kormánycsuklón.
lépés 33
Emelje a hidraulikus emelőt 10-15 cm-el feljebb.
lépés 34
Szerelje fel a rögzítőcsavarokat.
lépés 35
Húzza meg a lengéscsillapító rugóstagot a tengelycsonkkal összekötő alsó rögzítőt. Használja a következő méretű csavarbehajtó fejet: 15. Használja a következő méretű csavarbehajtó fejet: 17. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 15. Használjon nyomatékkulcsot. Húzza meg 70 Nm nyomatékkal.
lépés 36
Kenje be kenőanyaggal a stabilizátor karon lévő összes csuklót. Használjon WD-40 spray-t.
lépés 37
Szerelje fel az keresztstabilizátor rudat.
lépés 38
Húzza meg a stabilizátor kart a lengéscsillapító rugóstaghoz csatlakoztató rögzítőt. Használja a következő méretű kombinált kulcsot: 17. Használjon nyomatékkulcsot. Húzza meg 55 Nm nyomatékkal.
lépés 39
Csatlakoztassa az ABS jeladó kábel rögzítőjét a lengéscsillapító rugóhoz. Rögzítse a féktömlőt a rugóstagon.
lépés 40
Vegye ki a konzolt a kormánycsukló alól.
Az AUTODOC javasolja:
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Lassan engedje le a hidraulikus emelőt, rázkódások nélkül, hogy ne rongálja meg a szerelvényeket és szerkezeteket.
lépés 41
Tisztítsa meg a kerékabroncs beszerelési helyét. Használjon drótkefét. Kezelje az érintkező felületet. Rézzsírt használjon.
lépés 42
Szerelje fel a kereket.
Csere: toronycsapágy – Fiat Bravo 2. Tippek az AUTODOC szakértőitől:
A sérülések elkerülése érdekében a csavarok meghúzásánál tartsa fent a kereket.
lépés 43
Csavarja be a kerékcsavarokat. Használja a következő kerék dugókulcsot: 17.
lépés 44
Engedje le az autót, és átlósan húzza meg a kerékanyákat. Használjon nyomatékkulcsot. Húzza meg 120 Nm nyomatékkal.
lépés 45
Húzza meg a lengéscsillapító rugó tartó felső rögzítőjét. Használja a következő méretű csavarbehajtó fejet: 19. Használjon nyomatékkulcsot. Húzza meg 44 Nm nyomatékkal.
lépés 46
Szerelje fel a gumiszalagot.
lépés 47
Tegyen kenőanyagot a lengéscsillapító rugóstag támaszra. Rézzsírt használjon.
lépés 48
Vegye le a sárvédő takarót.
lépés 49
Zárja le a motorháztetőt.
lépés 50
Távolítsa el az emelőt és a kerék ékeket.
Hasznos volt ez az útmutató?
Kérjük, 1-5-ig tartó skálán értékelje ezt az útmutatót. Ha kérdése van, tegye fel nekünk.
Felhasználók szavazata – 0
Megfelelő gumiabroncsokat keres?
Tudja meg, mely gumiabroncs- és kerékméretek kompatibilisek a FIAT Bravo II Hatchback (198) modellel.