Hogyan ellenőrizzük a turbófeltöltőt

Hogyan ellenőrizzük a turbófeltöltőt
 Turbó ellenőrzés 8 egyszerű lépésben 
  1. Hallgassa meg hidegen a motort.

    Ha zúgást hall a turbinából működése során, valószínűleg kopott a csapágy. A fémcsikorgás, amit az okoz, hogy a lapátkerék lapátjai hozzáérnek a turbinaházhoz, ugyanezt a hibát jelzi.

  2. Nézze meg, hogy van-e olajlerakódás a turbina burkolatán.

    Ha a turbinakerék közelében talál ilyeneket, nagyon valószínű, hogy a turbófeltöltő meghibásodott. Ha azonban az olajnyomok a kipufogóleömlő csatlakozóján vagy a levegőellátó csövön találhatók, a motor vagy a forgattyúsház szellőzőrendszerével lehet probléma.

  3. Ellenőrizze a kipufogógáz színét.

    Ha a turbó elhasználódott, a beszívott levegővel együtt olaj szivárog a szívócsőbe, majd a motor égésterében elég. Ennek eredményeként a kipufogógáz fekete színű lesz.

  4. Vizsgálja meg különleges eszközzel a rendszert.

    A vizsgálathoz egy adapterre, a megfelelő szoftverre, egy laptopra vagy okostelefonra van szükség. Minden mérés akkor történik, amikor alapjáraton jár a motor. Részletesebb információkat a diagnosztikai módszerről gépkocsija diagnosztikai adapterének használati útmutatójában találhat.

  5. Távolítsa el a turbófeltöltőt a gépkocsiról, és ellenőrizze a tengely holtjátékát.

    Tartsa a tengely végét, és próbálja oldalirányban lengetni. Az alkatrész holtjátéka nem haladhatja meg az 1 mm-t. A tengely nem mozoghat a burkolat mentén.

  6. Ellenőrizze a lapátkerekeket és a turbófeltöltő falát.

    Az előzőeknek éles és sima szélekkel kell rendelkezniük, nem lehetnek ezeken sorják, kopások vagy kicsorbult részek. Az utóbbin nem lehet nyoma annak, hogy érintkezik a lapátkerekekkel.

  7. Ellenőrizze, hogy az indítószerkezet és az érzékelők megfelelően működnek.

    Nem lehetnek horpadások az indítószerkezet burkolatán és korróziós foltok a rúd felső részén. Ellenőrizze, hogy a membrán még mindig sértetlen. Emelje fel felső helyzetbe a rudat, zárja le a furatot az ujjával, majd engedje el. A rúd nem mozoghat, ha a furat zárva van. Amint elengedi, a rúdnak eredeti helyzetébe kell visszatérnie. Ellenőrizze az indítószerkezet elektromos részét multiméterrel.

  8. Ha változó geometriájú turbófeltöltője van, ellenőrizze, hogy a lapát gyűrűje nincs-e elakadva.

    A lapátoknak szabadon kell mozognia. Az egységet légkompresszor és nyomásmérő használatával vizsgálja meg. Ha a lapátgyűrű sértetlen, az indítószerkezet kb. 0,6-0,7 baros nyomáson szabadon mozgatható.

Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése