Milyen gumiabroncsokat válasszak gépkocsimra?

Milyen gumiabroncsokat válasszak gépkocsimra?
  1. Az autógyárak ajánlása.
    Olvassa el autója kézikönyvét.
    A gumiabroncsokkal kapcsolatos fontos információk a címkén is feltüntetésre kerülhetnek, amely a következő helyeken találhatók:
    • a tanksapkán;
    • az ajtó oszlopán;
    • a vezetőoldali ajtószárnyon;
    • a kesztyűtartó fedelén.

  2. Évszak és időjárás.
    Vegye figyelembe az adott terület időjárási jellemzőit, ahol autóját használni fogja.
    A téli gumiabroncsokat M + S (sár + hó), M & S, MS, Winter, vagy egy „hópehely” jel.
    A „nap” szimbólum, vagy ha nincs jelzés, akkor nyári gumiabroncsról van szó.
    A négyévszakos gumiabroncsokon AS (bármely évszak, minden évszak), R+W (út + tél), AW (minden időjárás, bármilyen időjárás) jelölés található.

  3. A gumiabroncs mérete.
    Az autógyártó által ajánlott méretű gumiabroncsot válassza.
    Vagy vásároljon olyan méretekkel és specifikációval rendelkező gumiabroncsokat, amelyek korábban voltak gépkocsiján.
    3.1 Szélesség.
    Ne feledje, hogy az optimális gumiabroncs szélesség a konkrét autómodell tömege és teljesítménye alapján egyedileg kerül kiszámításra, és bizonyos toleranciával rendelkezik.
    A széles gumiabroncsok előnyei:
    • magas sebességnél jobb kezelhetőség;
    • jobb úttartás;
    • jobb gyorsulás;
    • nyári gumiabroncsok esetén száraz úton rövidebb a féktávolság;
    • téli gumiabroncsok esetén nedves úton rövidebb a féktávolság.

    A széles gumiabroncsok hátrányai:
    • a kerék megnövekedett tömege;
    • a vizencsúszás megnövekedett veszélye;
    • nyári gumiabroncsok esetén nedves úton hosszabb a féktávolság;
    • megnövekedett üzemanyag-fogyasztás;
    • a futómű nagyobb terhelése;
    • drágább.

    3.2 Profil (oldalfal magasság).
    Ne feledje, hogy az optimális gumiabroncs profilmagasság a konkrét autómodell tömege és teljesítménye alapján egyedileg kerül kiszámításra, és bizonyos toleranciával rendelkezik.
    Az alacsony profilú gumiabroncsok előnyei:
    • magas sebességnél jobb kezelhetőség;
    • jobb úttartás;
    • jobb gyorsulás;
    • rövidebb féktávolság.

    Az alacsony profilú gumiabroncsok hátrányai:
    • a vezető és az utasok kényelme csökken;
    • a futómű terhelése megnő;
    • magasabb üzemanyag-fogyasztás.

    3.3 Keréktárcsa átmérő.
    Ne feledje, hogy az optimális keréktárcsa átmérő a konkrét autómodell tömege és teljesítménye alapján egyedileg kerül kiszámításra, és bizonyos toleranciával rendelkezik.

  4. Sebességindex.
    A maximális sebességet az „A” – „Y” betűkkel jelzik, ahol az „A” a minimum érték (40 km/h) és az „Y” a maximum érték (300 km/h).

  5. Terhelési index.
    Az egy kerékre jutó maximálisan megengedett terhelhetőséget számokkal jelölik, 60-129-ig. Minden ilyen jelzés egy bizonyos kilogramm értéknek felel meg.

  6. Futófelület mintázat.
    Vegye figyelembe a gépkocsi használatának körülményeit.
    A szimmetrikus vagy nem forgásirányos mintázat nyugodt vezetéshez megfelelő. Ezek olcsók, jól kiegyensúlyozott jellemzőkkel rendelkeznek, és bármelyik oldalon vagy tengelyen lévő kerékre felszerelhetők.
    A forgásirányos mintázattal rendelkező gumiabroncsok az esős vidékeken nélkülözhetetlenek. Nagymértékben ellenállók a vizencsúszással szemben.
    Az aszimmetrikus futófelülettel rendelkező gumiabroncsok a sportos vezetéshez megfelelők. Ezek a legsokoldalúbbak, mind száraz, mind nedves utakon biztosítják a gépkocsi stabilitását.

  7. Tömlős / tömlő nélküli.
    Olyan specifikációval rendelkező gumiabroncsot válasszon, amely korábban volt felszerelve gépkocsijára.
    A tömlős gumiabroncsokat TUBE TYPE (TT), a tömlő nélkülieket TUBELESS (TL) jelöléssel látják el.

  8. Hőmérséklet-index (ellenállás a magas sebesség esetén képződött hővel szemben).
    Általában „Temperature A, B vagy C” felirat jelöli, ahol az „A” a legjobb típus.

  9. Üzemanyag-hatékonysági besorolás.
    Ezt A-G betűk jelölik, az „A” a leggazdaságosabb.

  10. Zajszint besorolás.
    Ezt egy hanghullámokat tartalmazó piktogram jelöli. Az egy hullám azt jelenti, hogy a gumiabroncs által keltett zaj legalább 3dB-vel alacsonyabb, mint a szabályozási határérték, a két hullám azt jelzi, határértéken van, a három pedig a határérték túllépését jelzi.

  11. Nedves tapadás besorolás.
    Ezt betűkkel jelzik A-F-ig, ahol az „A” a legrövidebb féktávolság, és az „F” a leghosszabb.

  12. Gyártási idő.
    Általában négy számjegyből áll: az első kettő a gyártás hetét, a második kettő pedig a gyártás évét jelöli.

  13. Maximális abroncsnyomás.
    Ezt a jelzést az autógyárak szabályozzák.
    Egy számból és egy mértékegységből áll.
    A túlságosan alacsony nyomás okozta következmények:
    • gumiabroncs túlmelegedése;
    • a futófelület gyorsabban kopik;
    • a gumiabroncs szövetváza sérül;
    • megnövekedett üzemanyag-fogyasztás;
    • rossz kezelhetőség;
    • a kerékfelni sérülésének kockázata.

    A túlságosan magas nyomás okozta következmények:
    • kopás a futófelület közepén;
    • a szövetváz sérülése;
    • a futómű gyorsabb kopása;
    • megnövekedett féktávolság;
    • a gumiabroncs kihasadásának kockázata;
    • romló úttartás.

  14. A gumiabroncs keménysége.
    A keményebb gumiabroncsok ellenállóbbak a kopással szemben. A lágyabbak jobb tapadással rendelkeznek.

  15. Gyártó.
    Jól ismert márkák termékeit válassza: ezek tovább tartanak.
    A gyártóhelyek és tesztelőüzemek mellett, a nagyobb gyártók saját kutatóközponttal rendelkeznek, amelyek innovatív technológiák kifejlesztését és alkalmazását teszik lehetővé.

  16. Az ország törvényei.
    Ellenőrizze, hogy országában megengedett-e a következők használata:
    • téli és nyári gumik havas, jeges, latyakos útfelületen, valamint fagypont alatti hőmérsékleten;
    • szöges gumiabroncsok;
    • hóláncok;
    • 4 mm-nél kisebb mélységű futófelülettel rendelkező gumiabroncsok.

Gumiabroncsokat kíván választani és vásárolni? Kövesse a linket: Autógumi az AUTODOC
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése