A féknyereg festése

A féknyereg festése

Akárcsak a csúcskategóriás sportautókon, féknyergek átfestésével mi is egyedivé varázsolhatjuk és feldobhatjuk autónk kerekeit és az egész kocsi megjelenését.  A rozsdás féknyergek csúnyán mutatnak egy sor fényes felni mögött, viszont a színes festéssel ellátott féknyergek már sokkal jobban néznek ki. Festés előtt azonban mindig szánjunk időt a féknyergek megfelelő előkészítésére, mert csak így lehetünk biztosak abban, hogy az alkatrész olyan festést kap, amely tartós és megakadályozza a rozsdásodást. A féknyereg festés házilag is megoldható. Ezt fogjuk megvizsgálni a következőkben.

Lépésről lépésre

Húzzuk be a kéziféket. Bármilyen munkát szeretnénk elvégezni az autónkon, a biztonság mindennél fontosabb. Mielőtt a kerekek leszerelésének nekiállnánk, mindenképp húzzuk be a kéziféket, és győződjünk meg arról, hogy autója biztosan áll.

Ezután lazítsuk meg a kerékanyákat ¼ fordulattal. Amíg a gumiabroncsok még a földön vannak, egy kerékkulcs vagy légkulcs segítségével fordítsuk el a kerékanyákat, ez megkönnyíti a kerék eltávolítását.

Helyezzük az emelőt az autó alváza alá, az eltávolítandó kerék mellé. Az autó használati útmutatójában pontos instrukciókat találunk az emelő megfelelő elhelyezésével kapcsolatban. Az emelővel emeljük meg az autót elég magasra ahhoz, hogy az emelőállványt a váz alá tudjuk csúsztatni. Ezután lassan engedjük rá az autót az emelőállványra és távolítsuk el az emelőt.

A kerék levételéhez csavarjuk ki és távolítsuk el a kerékanyákat. Ehhez használhatunk kerékkulcsot vagy légkulcsot. Amikor az összes kerékanyát eltávolítottuk, óvatosan vegyük le a kereket és tegyük félre a kereket a kerékanyákkal együtt. Ismételjük meg a folyamatot mind a négy kerékkel.

Ha nincs négy emelőállványunk, egyenként is megcsinálhatjuk kereket, de ne feledjük, hogy így a művelet lényegesen több időt vesz igénybe, mivel meg kell várnunk, hogy a festék megszáradjon.

A féknyergek előkészítése

Egy racsnis kulcs segítségével csavarozzuk ki a féknyerget tartó csavarokat és vegyük ki a féknyergeket a kerékszerelvényből. Ne válasszuk le a féknyerget a fékvezetékről és vigyázzunk, hogy a féknyereghez csatlakoztatott fékcsövet ne nyomjuk össze vagy sértsük meg. Tegyük a féknyerget egy dobozra vagy fordított vödörre.

Válasszuk le a fékbetéteket a féknyeregről a rögzítő kapcsok kioldása után. A fékbetéteket mindenképp távolításuk el, mivel az esetlegesen rákerülő festékréteg rontja az autó fékezési képességét és veszélyhelyzetet idézhet elő.

Tisztítsuk meg alaposan a féknyergeket. Ez azért fontos, mert a szennyezett felületről a festék lepereghet, míg a tiszta felületen a festék jobban megtapad. Ez garantálja, hogy a folyamat végén minőségi festést kapjunk.

A művelethez használjunk kemény sörtéjű drótkefét, ami jól eltávolítja a féknyergek fém alkatrészein lévő rozsdát és más szennyeződéseket. A féknyergek dugattyúi körüli gumiburkolaton azonban ne használjuk a drótkefét, mert megsértheti a felületet. Fújjunk féktisztítót a féknyeregre, ez eltávolítja a drótkefével meglazított szennyeződéseket.

Csiszoljuk le a féknyereg fémrészeit 150-200-as szemcseméretű csiszolópapírral. Ügyeljünk, hogy a féknyereg összes kanyarulatát és barázdát lecsiszoljuk. Ezután tisztítsuk meg még egyszer a féknyerget a féktisztító spray-vel és papírtörlővel töröljük át a felületet.

A féknyereg körüli, nem festésre szánt felületet, maszkoló szalaggal maszkoljuk le. Igyekezzünk pontosan maszkolni, hogy ne kerüljön festék a nem kívánt helyekre.

A féknyergek előkészítése

Ragasszuk le a gumirészeket a féknyergek dugattyúi körül és tegyünk újságpapírt a féktárcsára, hogy megvédjük a festéktől, valamint takarjuk le a kerék körüli paneleket papírral, hogy ne kerüljön festék az autóra.

A féknyereg festése

Mindig jó minőségű féknyereg festék spray-t válasszunk. Fékezés közben a féknyergek nagyon magas hőmérsékletnek vannak kitéve, ezért hőálló vagy kifejezetten a féknyergekhez kifejlesztett festéket válasszunk, és mindig győződjünk meg róla, hogy a festéket fémfestésre tervezték. A művelet megkezdése előtt rázzuk fel a festékdobozt, és kövessük a termék címkéjén szereplő utasításokat.

Egyszerre csak a féknyereg egyik oldalát fessük le és az egyenletes festés érdekében több réteget vigyünk fel a felületre. Különböző szögből, vékony réteget fújjunk egyszerre, ellenkező esetben a festék megfolyik. 3-4 réteg festéket fújjunk a féknyereg felső oldalára és egyes festékrétegek között mindig várjunk 5 percet.

Hagyjuk a féknyerget 30 percig száradni, majd fessük be a másik oldalt. Mivel több rétegben festettünk, mielőtt megfordítanánk a féknyerget, mindig várjunk annyi ideig, amíg a felület érintésre száraznak tűnik. Ekkor ismételjük meg a folyamatot a féknyereg másik oldalán.

Vigyázzunk, hogy a féknyereg elfordításakor ne csavarjuk ki a fékvezetéket. A féknyereg belső részét nem kell lefesteni, mivel az nem látható, viszont a festék ronthatja a fékek teljesítményét.

A féknyereg visszahelyezése előtt hagyjuk a festéket egy órán át száradni. Ez az időtartam hőmérséklettől és a páratartalomtól függően változhat.

A munka befejezése

Tegyük vissza a fékbetéteket a helyükre a féknyergen. Ha szükséges cseréljük is őket. Ezután csavarozzuk vissza a féknyerget a helyére a féktárcsa köré illesztve. Győződjünk meg róla, hogy a csavarok jól meg vannak húzva a fékrendszer biztonságos összeszereléséhez. Ügyeljünk rá, hogy a fékvezeték ne sérüljön a művelet során.

Ezután tegyük vissza a gumiabroncsot az autóra. Kézzel csavarjuk fel a kerékanyákat, majd a meghúzáshoz használjunk kerékkulcsot vagy légkulcsot. A kerékanyákat nem körkörösen, hanem kereszt alakzatban, átlósan haladva húzzuk meg. Emelővel emeljük meg az autót, és távolítsuk el alóla az emelőállványt. Végül engedjük le az autót a földre és ellenőrizze, hogy a kerékagyak biztonságosan meg vannak-e húzva.

Hagyjuk a festéket 24 órán át teljesen megszáradni és csak utána induljunk el próbakörre. A tesztvezetés során győződjünk meg arról, hogy a fékek megfelelően működnek.

Tippek és ellenjavallatok

Olyan színt válasszunk, amely kiemeli a kerekeket.

A féknyereg festés során viseljünk védőkesztyűt. A féknyergek tisztítása után pedig mindig cseréljük azt.

Tisztítás és festés közben viseljünk maszkot, mert a fékpor és a festékgőzök irritálhatják a tüdőt.

Szánjunk időt a féknyergek tisztítására, mert a szennyezett felületről a festék lepereg, lapattog.

Olyan színt válasszunk, amely kiemeli a kerekeket. A legnépszerűbb színek közé tartozik a fekete, a kék, a piros és a sárga.

Vigyázzunk, hogy a festék ne kerüljön a fékbetétekre, a féktárcsákra vagy a dugattyú gumifelületére, ez ugyanis csökkenti autó fékezési teljesítményét.

Végezetül a színekről még annyit, hogy a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Lehet kék, piros, narancssárga, ezüst, fekete, matt fekete, fehér, réz, zöld, rózsaszín, sárga, arany, stb. A piros az egyik legnépszerűbb szín, különösen a sportautókon, bár a legtöbb járműtípuson működik. Alternatív megoldásként, ha azt szeretnénk, hogy a féknyergek jobban illeszkedjenek az autó többi részéhez, választhatunk fekete vagy ezüst színű festéket is. Az ezüst színű rétegtől úgy néznének majd ki, mintha újak lennének.

    Profilja a személyes segítője.

    Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése