Üdv.
Az autó adott.
Egy 2002 Bmw 320D E46 150Le – típusról lenne szó.
Hibajelenség megnevezése: Fémes sűrű érdes kopogás a motortér felől.
Ez a kopogás csak is kimondottan nagyjából 30 KM/h felett kezd el hallatszódni. Az autó egyenletes gyorsulásával azonosan növekszik a kopogás sűrűsége és hangereje is.
Na most.
Az autó futóműve (hátsó) teljesen kompletten cserélve, hibátlan állapot, az eleje is , 1-2 apróságot leszámítva.
A kopogó hang egyértelműen a motortér felől hallatszódik ( a vezető ülésből) az is közép tájról.
Járó motornál álló autóval NEM generálódik a hibajelenség, csak is kimondottan amikor az autó kerekei elindulnak és a hajtás életbelép.
Menetközbe a kuplung benyomásával a tengelyek szétkapcsolódnak ugyábar, a kopogás nem szűnik meg.
Az autó 90Km/h-ról lelassít 0km/h-ra akkor is kopog, egy leállítás és egy ujraindítás orvosolja a problémát egy nagyon minimális időre, viszont amint megvan a 30km/h sebesség felette egyből ujra kezdni.
Gondolunk mi ezekre:
– Hővédő lemez felgogatás elengedte, így a menetszél közbeni apró el-vissza érintkezések koppanásként jönnek vissza a vezető fülkébe.
– Váltó környékére gondolunk még, fogas kerekek csapágyak stb.
– gyergyák
-valamilyen “sűrű kattogással járó mechanikai alkatrész” meghibásodása.
Az autó produkált egy olyan jelenséget amely most jelentkezett elsőnek.
A kopogással együtt egy vasuti átjárón áthajtva az autó megtorpant, elment az erő és befulladt a motor, dacogott dadogott. Úgy tudnám jellemezni mint ha valaki a kéziféket rángatná izomból melletem ki és be. És visszafolytaná a hajtást. 5-10 perc várakozás után ez a jelenség megszűnt, és azóta még nem jelentkezett.
HIrtelen egy szerelő megnézte, aknára álltak vele körbenézték körbevilágítottáka futómű részt “át rángatták” nem e koppan de semmi, hisz minden most lett cserélve.
Keressük a hiba okát, nem találjuk jelenleg, mihamarabbi segítségre lenne szükségem . Videóm van a jelenségről.