Mi a SH-AWD? Leírás és működési elv

Az SH-AWD egy aktív összkerékhajtási rendszer, amelyet 2004 óta alkalmaznak Acura és Honda gépkocsikon. Ez együttesen működik a kipörgésgátlóval, a menetstabilizátorral és az egyéb rendszerekkel is. Javítja a jármű …
[Tovább olvas...]

SAWD: leírás, jellemzők és működési elv

A szimmetrikus összkerékhajtási rendszer (AWD) vagy SAWD egy permanens összkerékhajtási rendszer, amelyet 2003 óta a Subaru gépkocsikban alkalmaznak. A BRZ és kei-autók kivételével a márka minden modelljébe ez van …
[Tovább olvas...]

Mi a Q4? Jellemzők és műszaki adatok

A Q4 egy összkerékhajtású rendszer, amelyet 1994 óta szerelnek fel az Alfa Romeo gépkocsikra. Javítja az autó dinamikáját és terepen való használhatóságát; illetve csúszós útfelületen megnöveli stabilitását is. A …
[Tovább olvas...]

Mi a PSM? Leírás és működési elv

A PSM (Porsche menetstabilizáló) egy olyan menetstabilizáló rendszer, amelyet 1998 óta építenek be a Porsche gépkocsikba. Kezdetben opcióként kínálták. 2003 óta minden modellhez alapfelszereltségként kapható. Optimalizálja néhány fontos biztonsági …
[Tovább olvas...]

IWD: leírás, jellemzők és működési elv

Az IWD (egyedi kerék meghajtás) elektromos gépkocsikba beépített egyedi összkerékhajtású rendszer. A rendszerben minden kereket saját elektromos motorja hajt. A technológia különféle útviszonyok esetén javítja az autó kezelhetőségét és …
[Tovább olvas...]

Mi a MASC? Leírás és működési elv

A MASC (Mitsubishi aktív stabilitási rendszere) a Mitsubishi gépkocsikban található menetstabilizáló rendszer. Megakadályozza a megcsúszást, javítja a tapadást és az autó kormányozhatóságát. Az MASC működése A MASC a keréksebesség, …
[Tovább olvas...]

Mi jelent a M57D30? Motor teljesítmény jellemzők

A M57D30 egy dízelmotor-sorozat, amely Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkezik. 1998 és 2012 között az ausztriai Steyrben, a BMW Group gyárában gyártották. Ezt a motort egyes BMW, Range …
[Tovább olvas...]

EVSC: leírás, jellemzők és működési elv

Az EVSC (elektronikus menetstabilizátor) az Isuzu teherautókba és autóbuszokba beépített menetstabilizáló rendszer. Megakadályozza, hogy a jármű tapadása megszűnjön csúszós útfelületen, ugyanakkor megszünteti az alul- és a túlkormányzást is. A …
[Tovább olvas...]

Mi a parkolóasszisztens? Leírás és működési elv

A parkolóasszisztens rendszer parkoláskor segíti a járművezetőket. Lehetővé teszi, hogy automatikusan, biztonságosan hajtson be a parkolóhelyre, illetve ki onnan. Először 2003-ban a Toyota Prius modellbe építették be. Különböző márkájú …
[Tovább olvas...]

Quattro: leírás, jellemzők és működési elv

A Quattro állandó összkerékhajtású rendszert keresztirányú motorelrendezéssel rendelkező Audi gépkocsikba építik be. Első alkalommal 1980-ban jelent meg. Ma alapfelszereltségként vagy opcióként kínálják az Audi modellek többségéhez. A Quattro az …
[Tovább olvas...]

Mi a légzsák? Leírás és működési elv

A légzsák a jármű passzív biztonsági rendszerének elengedhetetlen része. Ez egy erős, rugalmas anyagból készült zsák, amely vészhelyzet esetén gázzal fújódik fel, és tompítja az ütközés hatásait. Az 1987-ben …
[Tovább olvas...]

Mi a TRC? Jellemzők és műszaki adatok

Az TRC (kipörgésgátló) rendszert Toyota gépkocsikra szerelik fel. Szorosan együttműködik az ABS-sel. A rendszer megakadályozza a kerék megcsúszását és megbízható úttartást biztosít. A különböző tapadási felülettel rendelkező utakon történő …
[Tovább olvas...]