AUTODOC FORUM / Beszélgetések az autókról márka alapján / PEUGEOT / Meg nem szűnő “Anti-Pollution Faulty” hibaüzenet

Vissza a témákhoz

Meg nem szűnő “Anti-Pollution Faulty” hibaüzenet
PEUGEOT 308 I Hatchback (4A_, 4C_)

  • PEUGEOT 308 I Hatchback (4A_, 4C_) 1.6 16V
    @user_493900 Oct 17, 2021
    Tag

    Kedves Olvasók!

    Egyre bosszantóbb méreteket ölt a probléma, amit az alábbiakban taglalok, ezért szeretném kikérni a véleményeteket, ötleteiteket.
    Peugeot 308-as gépjárművemben úgy 1~1,5 éve Lambda-szondát cseréltek miután a témában is jegyzett “Anti-Pollution Faulty” üzenet és a felvillanó “Check Engine” lámpa a szívbajt hozta rám.

    A csere után minden rendben ment = teljes nyugalomban zajlott a vezetés.

    Minden rendben is ment, mígnem a műszaki vizsgára való felkészülés során, februárban (azaz kb. 8 hónapja) kiderült, hogy újból szondát kell cserélni, mert a frissiben belerakott ketyere menetét eltörték és biz’ megadta magát (ez alkalommal az autó semmilyen jelzést nem adott). Ezzel az új érzékelővel megint elmentünk pár hónapig, mire ismételten felsírt az autó: “Anti-Pollution Faulty”

    Újabb kör… Újabb szonda… Ez utóbbi 1 hónapot sem ért meg… Pár nap után ismét jelzett az autó. A szerviz alkatrészhibát sejtett így garanciában javította az egészet… Vagyis újabb szonda került hozzánk.

    Pontosan 1 hónap telt el azóta. Nyugodt hazafelé kocsikázásunkat éles sípolás szakította meg az üzenettel (“Anti-Pollution Faulty”) és a “barátságos” kis sárga lámpával…

    Találkozott bárki hasonlóval??? Miért öli meg a szondát (ha egyáltalán ott van a probléma…)? 

    Megvallom, hogy ez az autó egy vérbeli díva (értsd: hisztis, nyűgös és hangot ad a nemtetszésének vagy a törődés vélt hiányának). 

    Megköszönnék minden segítséget… 

    Még annyit hozzátennék, hogy a több helyen – szerviz, laikusok által – javasolt “alacsony fokozat – magas fordulat és csapasd neki” módszert kipróbáltuk. Eredménytelenül… 🙁
    Válasz

    Elkezdve

    17.10.21

    Utolsó válasz

    06.05.23

    Válaszok

    2

    Megtekintések

    7166

  • @Hients Oct 22, 2021
    Tag
    Szép napot
    Talán nem magukban a lambda szondákban van a hiba, hanem a hozzá tartozó chipben lehetséges az érintkezők oxidációja, vagy instabil jel a lambda szondától a vezérlőegységhez (rossz érintkezés vagy maga a vezeték elszakadt)
    csavarja le a lambda szondát, és nézze meg a rajta lévő szénlerakódásokat, talán az autó eszik olajat, emiatt nagy szénlerakódás képződik a lambda szondán, ami megzavarja annak megfelelő működését.
    Sok sikert
    Válasz
  • @user_1585747 May 06, 2023
    Tag
    Volt ilyen rendszeres hibám.308 cc.
    Mióta  csak az OMV premium dízel üzemanyagot tankolom azóta megszünt a hiba.
    Válasz

A fórumba csak regisztrált felhasználók írhatnak.

Telepítse az AUTODOC CLUB app-ot!

Személyes autóköltség-kezelője, karbantartási tippek, emlékeztetők közelgő időpontokról és szerviz szolgáltatás időközökről, „csináld magad” javítási utasítások - mindezt a telefonján.

Autodoc CLUB app qr-code
Szkennelés

Az alkalmazás letöltéséhez:

Autodoc CLUB App icon